Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Centrum FACT a jeho spolupráce s umělcem na příkladu filmu The Separate System
Kovandová, Alžběta ; TŘEŠTÍKOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; KRATOCHVÍL, Jaroslav (oponent)
FACT (Foundation for Art and Creative Technology) je nezisková kulturní organizace v britském Liverpoolu, která provozuje centrum sestávající z galerie, kina, videoprodukce a kavárny. Jedná se o prostor, ve kterém se spojuje několik uměleckých disciplín i odvětví, a zároveň i o místo, kde se odehrává mnoho různých workshopů a sociálních programů, protože jedním z hlavních cílů FACTu je zapojit do svých aktivit místní komunitu. To uskutečňuje prostřednictvím spolupráce s umělci, kteří pod záštitou FACTu vytvářejí svá umělecká díla a spolupracují na nich s různými skupinami obyvatel (děti, starší lidé, váleční veteráni atd.). V rámci těchto komunitních programů FACT mimo jiné provozuje i projekt Veterans in Practice, zaměřený na pomoc válečným veteránům. Ve spolupráci s nimi natočila režisérka Katie Davies pod záštitou FACTu film The Separate System o veteránech, kteří se po návratu do civilního života dostali do vězení. Tato bakalářská práce popisuje historii vzniku a fungování centra FACT a jeho jednotlivých oddělení. Ve své druhé části se věnuje projektu Veterans in Practice a vzniku filmu The Separate System, na kterém nastiňuje spolupráci FACTu s umělci a různými demografickými skupinami probíhá. Vychází nejen z knižních a internetových zdrojů, ale i z rozhovorů vedených autorkou práce se zaměstnanci FACTu a režisérkou Katie Davies.
Participace dětí a mládeže na kultuře a umění prostřednictvím zážitku: 29. - 30. 9. 2015 GASK, Kutná Hora : sborník příspěvků z konference
Národní informační a poradenské středisko pro kulturu (NIPOS)
Cílem konference bylo prezentovat participaci dětí na kultuře a umění jak z hlediska odborného, tak metodického, přinést příklady dobré praxe a umožnit výměnu odborných poznatků v oborech i napříč jimi.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Diskusní fórum Umělecké vzdělávání a role kulturních institucí: Praha 22.-23. září 2011 : sborník příspěvků
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR ; Národní informační a poradenské středisko pro kulturu (NIPOS) ; Ministerstvo kultury ČR ; Doležalová, Kateřina
Konference se zabývala dostupností uměleckého vzdělávání a jeho kvalitou. Byly uvedeny příklady dobré praxe a projekty kulturních institucí zaměřené na mimoškolní umělecké vzdělávání.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Kulturní domy
Adolfová, Barbora ; PROKOP, Petr (vedoucí práce) ; KAŠPAR, David (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje vybraným kulturním domům provozovaným jako příspěvkové organizace měst. Podrobně popisuje provoz a programovou nabídku šesti z nich. Zvolené kulturní domy mají podobné výchozí podmínky - historii a velikost města, ve kterém stojí, i dobu postavení kulturního domu. Vybrané organizace se potýkají s nízkým zájmem místních obyvatel o kulturní dění, špatným technickým stavem budov a nedostatkem financí. Cílem práce je popsat současný model fungování těchto kulturních institucí, vzájemně je porovnat a zjistit, jestli může kulturní dům zřizovaný městem v dnešní době obstát. Zaměřuje se i na spolupráci měst a jejich příspěvkových organizací z pohledu zřizovatele a ředitele, spolupráci s dalšími institucemi v místě i kulturními domy mezi sebou.
Doprovodné programy divadel
Černá, Tereza ; KAŠPAR, David (vedoucí práce) ; SVOBODOVÁ, Doubravka (oponent)
Tato práce se zabývá využitím doprovodných programů jako nástroje budování publika v divadlech a některých dalších kulturních institucích. Jejím cílem je nastínění současných podmínek pro rozvoj těchto aktivit v českém prostředí, a to jak ze strany samotných institucí, tak i z pohledu kulturně politického. Úvod této práce se věnuje vymezení pojmů klíčových pro celou problematiku doprovodných programů, především pak definici samotného doprovodného programu a jeho vztahu k programu hlavnímu. Rozsáhlý prostor je věnován strategickým dokumentům a kulturním politikám na evropské úrovni i v prostředí České republiky. Tato část je pro práci stěžejní a jsou zde nastíněna politická a legislativní východiska, která mohou být v budoucnu pro směřování kulturních institucí v této oblasti zásadní. Dále se práce zabývá zaváděním doprovodných programů do divadelní praxe v podobě práce divadelního lektora a definování cílových skupin a forem programů. V neposlední řadě je to pak také náhled na již provedené výzkumy podmínek rozvoje publika v českých kulturních institucích, které byly v minulosti realizovány. Případové studii doprovodných programům Národního divadla je věnován závěr práce. Pozornost je soustředěna především na aktivity souborů činohry a baletu, na jejich rozdílný přístup k této problematice, ale také na jejich spolupráci ve formě společné platformy ND+, která by pod svými křídly měla v budoucnu sdružovat všechny doprovodné aktivity všech souborů Národního divadla.
Kulturní vzdělávání
Fialová, Daniela ; KAŠPAR, David (vedoucí práce) ; CIHLÁŘOVÁ, Kristýna (oponent)
Diplomová práce nese podtitul Koncepční spolupráce základních škol a kulturních institucí v Praze. Zaměřuje se nejen na divadelní prostředí, ale také na další typy institucí jako jsou galerie, hudební tělesa nebo knihovny, aby bylo možné získat vhled do situace programů pro školy, které přispívají k výchově nejmladší generace diváků. Klade si za cíl zmapovat situaci kulturního vzdělávání v Praze a zasadit ji do kontextu České republiky a Evropy. Dále práce na základě rešerší, rozhovorů a studia ustavujících dokumentů zkoumá motivace nebo naopak bariéry při realizaci vzdělávacích programů ze strany kulturních institucí i škol. V první části se zabývá terminologickými nuancemi souvisejícími se vzděláváním dětí na poli umění a kultury a shrnuje koncepční dokumenty, které pracují s pojmem kulturní vzdělávání. Práce pokračuje shrnutím východisek pro současný stav kulturního vzdělávání. Zde popisuje nejčastější typy programů určených školám, roli lektora v instituci a rozdílné možnosti pro realizaci takových programů vzhledem k provozním podmínkám. Druhá část práce se věnuje komparaci výstupů z rozhovorů se zástupci osmi pražských kulturních institucí a s pěti učiteli ze základních škol v Praze. Na závěr jsou uvedeny dva příklady dobré praxe ze zahraničí a dva příklady pražských projektů a jejich potenciál rozvoje do budoucna.
Kulturní diplomacie
Skalová, Dominika Antonie ; LÁZŇOVSKÝ, Michal (vedoucí práce) ; MATÁSEK, Lukáš (oponent)
Diplomová práce "Kulturní diplomacie" se věnuje specifické oblasti diplomatických vztahů, v nichž hraje hlavní roli kultura. Vymezuje základní pojmosloví a teoretická východiska. Zasazuje kulturní diplomacii do širšího kontextu veřejné diplomacie, nation brandingu a soft power. Převážnou část věnuje popisu a analýze prostředí v České republice - definuje instituce a nástroje užívané v českém prostředí a specifikuje metody kulturní diplomacie. V předmětech kulturní diplomacie se věnuje především performing arts. Podstatnou součást diplomové práce tvoří kapitola zabývající se přechodem kulturní diplomacie ke guerilla diplomacii. Tento pojem zatím jako první diplomová práce zavádí, vysvětluje a poukazuje na možnosti jejího uplatnění v oblasti umění, potažmo kultury. Závěrečná část pak patří návrhům na efektivnější práci s nástroji kulturní a guerilla diplomacie v České republice.
Nové formy marketingu a jejich uplatnění v kulturních organizacích
Kučerová, Anna ; BĚLOR, Roman (vedoucí práce) ; ŠTILEC, Jiří (oponent)
Magisterská diplomová práce "Nové formy v marketingu a jejich uplatnění v kulturních organizacích" se zabývá nejmodernějšími trendy v marketingu zejména v oblastech elektronických médií, on-line marketingu, video marketingu, virálního marketingu, sociálních sítí a guerillových kampaní. Tyto formy marketingu jsou vsazeny do teoretického kontextu moderního marketingového přístupu, vyznačujícím se orientací na zákazníka, nutností dlouhodobě plánovat, využíváním všech nástrojů marketingového mixu, zaměřením se na budování značky a neustálým zpětným měřením efektivity. Zároveň je jako nezbytná součást jejich úspěšného používání označen tvůrčí a interaktivní přístup a rozvíjení dialogu se zákazníkem. Možnosti uplatnění těchto forem marketingu jsou demonstrovány na konkrétních případech z oblasti kulturních organizací formou případových studií.
Profesionalizace nezávislých souborů
Milaberská, Kristýna ; SULŽENKO, Jiří (vedoucí práce) ; KEJKRTOVÁ MĚŘIČKOVÁ, Eva (oponent)
Bakalářská práce "Profesionlizace nezávislých souborů" se zabývá procesem profesionalizace, který nevyhnutelně provází všechny kulturní organizace, jež se snaží vybudovat si stabilní pozici na kulturním "trhu". Práce je rozdělena na tři části. V první jsou uvedeny obecné teorie kulturního managentu vzahující se k problematice profesionalizace. Druhá část práce se zabývá budováním švédského novocirkusového souboru Cirkusu Cirkör, který je v současné době největším a podnikatelsky nejúspěšnějším novocirkusovým souborem v Evropě. Třetí část práce je věnována Cirku La Putyce a jeho problémům s růstem a proesionalizací. Práce je ukončena praktickými výstupy užitými na příkladu Cirku La Putyka a využívajícími vědomostí a poznatků z předchozích kapitol.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.